piątek, 22 listopada 2013

Życie gwiazdy

- Mamo poczytaj o kometach i gwiazdach
...
- " Wszystkie gwiazdy przy końcu swojego życia puchną i stają się czerwonymi olbrzymami lub gigantami. Gdy Słońce stanie się czerwonym olbrzymem będzie tak duże, że połknie Merkurego, Wenus i Ziemię. Stanie się to za prawie 5000 milionów lat."
- Jak to połknie?! Dlaczego połknie?1
- Będzie rosło, rosło aż wchłonie...
- Ale ja nie chcę, żeby połknęło! (broda zaczyna drżeć)
- Ale to dopiero za 5 miliardów lat, nas już dawni nie będzie. Gwiazdy żyją znacznie dłużej niż ludzie. - I już czuję, że wykopałam pod sobą dołek...
- To nas już nie będzie?!
- Nie będzie.
- A dlaczego?? Dlaczego gwiazdy żyją dłużej niż ludzie? Ja nie chcę...

...

- Widzisz, mój samolot ma teleskop i można lecieć i oglądać i komety i planety i czarne dziury i "głamwice"
- Czarnych  dziur to przez teleskop nie zobaczysz.
- Dlaczego?
- Bo są czarne - rzucam jakże "inteligentną" odpowiedź,
- Ale mój teleskop ma kamerę ze światełkiem i nawet czarną dziurę można zobaczyć!

2 komentarze:

  1. A tu w miedzyczasie, zupełnie niedaleko... kometa ISON przesmyknęła przez peryhelion (a juz niektorzy astronomowie załamywali teleskopy ze sie komety część stopiła w niebyt) - niestety warunki atmosferyczne na wschodnim niebie uniemożliwiły obserwację - ale i tak się cieszymy, że może kiedyś wróci i rzuci nieco światła na swoją trajektorię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Warunki atmosferyczne - niezła wymówka :)) Wstawać się nie chciało o 6:00, co by sobie lodową piękność popodziwiać! :))

      Usuń